Powered By Blogger

KliK duLu tgk barang2 BaRu

Khurafat 2011

Posted by Mimays_Dhom

Komen :
Akhir tahun 2010 aku tengok cerita seram Janin, awal tahun 2011 pulak aku tengok khurafat. Akhir tahun seram, awal tahun pun seram. Cerita khurafat ini lebih berbaloi tengok sebab ada unsur-unsur suspen yang mengejutkan perempuan dalam panggung berbanding cerita seram melayu tahun 2010 dahulu. Taniah kepada pengarah muda Syamsul Yusof (walaupun ramai lelaki  tak suka lakonan dia) yang membuat pembaharuan dalam cerita seram melayu di Malaysia pada tahun 2011 tetapi bagi aku masih biasa saja seram dalam filem ini. Kepada perempuan mengandung jangan berani nak tengok, takut terkeluar pulak anak nanti.

Pelakon :
Syamsul Yusof, Liyana Jasmay, Sabrina Ali, Mariani, Fauziah Nawi barisan pelakon yang aku kenal

Sinopsis :
Perjanjian khurafat yang dibuat antara manusia dengan jin untuk mendapat kesenangan didalam perhubungan menghantui diri manusia tersebut apabila janji tidak ditepati. Saksikan bagaimana akibat seorang manusia yang penah berdamping dengan benda khurafat menerima padah walaupun dia sudah bertaubat.

Rating :

BINTANG
SKOP
*****
Memang terbaik & berbaloi tengok
****
Menarik & tidak bosan
***
Biasa sahaja & boleh tahan
**
Mengantuk & bosan
*
Menyesal & rugi duit

*** sahaja aku bagi untuk cerita ini. banyak lagi penambahbaikan malaysia perlu buat.

This entry was posted on 11:06 PTG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

2 comments

Tanpa Nama  

tak rasa ke kita patut bayq 2 hggt je untuk cta ni sebab part last je yang best and jalan cerita dia yang sebenar???hik3

hahahah....tu la sy ckp mlysia perlu bnyk bljr dr ngra lua lg lam bt filem seram ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...