Powered By Blogger

KliK duLu tgk barang2 BaRu

World Of Invention : Battle Los Angeles 2011

Posted by Mimays_Dhom

Sudah lama aku stop post blog, terlalu banyk kerja dan tak dapat nk handle blog dengan belajar. Sorry kepada semua yang duduk ikut blog aku ini. Dua tiga hari sebelum nak tengok cerita ini, aku duduk lepak dekat rumah member main DOTA. Sudah lama aku tak main game ini, memang NOOB gila masa main game ini. Member rumah aku semua sudah tengok cita Hikayat Merong Mahawangsa, aku saja belum tengok. Agak sedih juga la sebagai hantu wayang tak tengok cerita ini, tapi dapat feedback dari member2 yang sudah pergi tengok cerita HMM agak slow aja...aku ambik keputusan tengok cita Battle Los Angeles ini.

KOMEN :
              Lepas tengok cerita ini, bagi aku macam tak logik saja jalan cerita dia sebab aku tak pernah tengok & dengar dalam berita pasal manusia berperang dengan makhluk asing. Aku pun tak tahu macam mana pengarah(Jonathan Liebesman) filem ini dapat idea tentang makhluk asing ini. Jalan cerita agak slow pada awal cerita, tapi semakin lama semakin suspen macam mana nak tengok askar-askar ini survive dengan lawan makhluk asing ini.

PELAKON :
Staff Sargent (Aaron Eckhardt )
Michelle Rodriguez..pangkat dlm filem mcm special force
Ne-Yo ingt pandai nyanyi, berlakon pun boleh
SINOPSIS :
                  Filem ini diadaptasi dari filem lama peperang antara Jepun dengan Los Angeles yang tak pernah wujud, tetapi pengarah filem ini dapat idea pelik dia ganti Jepun dengan taklukan makhluk ke Los Angeles. Saksikan bagaimana satu group askar yang ditugaskan menyelamat orang awam berjaya selamatkan orang awam serta tumpaskan makhluk asing.

TRAILER :


RATING :
BINTANG
SKOP
*****
Memang terbaik & berbaloi tengok
****
Menarik & tidak bosan
***
Biasa sahaja & boleh tahan
**
Mengantuk & bosan
*
Menyesal & rugi duit



*** saja aku bagi..plot cerita yang baik dengan semua unsur perasaan ada.

This entry was posted on 11:53 PTG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

1 comments

yeap... this movie is better than HMM walaupun ceritanya tak logik...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...